تبلیغات
رزمجو - ما به دنبال اقتدار هستیم!! wWw.Razmju.ir - تغذیه ورزشی

... درباره  


مدیر وبلاگ : سلحشور
هدف ما فقط اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه هاست :
اقتدار نظامی
اقتدار ورزشی
اقتدار اخلاقی
اقتدار سیاسی
و...

مرام نامه رزمجو:
ما از دو کوهه آمدیم ، اینجا غریبیم /
حتی ز بوی فاطمه(س) هم بی نصیبیم!
ما سینه زنان اهالی الستیم/
ما داغ دار روی سیلی خورده هستیم!
ای دشمن حق ما دلیر و حق پرستیم /
برگرد! تا سربند یا زهرا(س) نبستیم!!!

خطاب به سردار عشق ، امام خامنه ای(حفظه الله):
هر کس به تو چپ نگاه کند خار میکنم/
پوزش به خاک کشم ، زندگی اش تار و مار میکنم!
سید علی مخور غم یار ، کز برای تو/
عمارم و به منصب خود افتخار میکنم ...

خلّص کلام :
1) حضرت ماه (امام خامنه ای) : "ورزش" باید "همگانی" شود.(پس باید بشود)
2) همه شیعیان علی الخصوص جوانانی که پایبند به ولایت مطلقه فقیه هستند باید همیشه آماده مبارزه باشند(بی برو برگرد)
3) باشد که به این واسطه انگیزه ای در کسی برای شروع ورزش ایجاد کنیم !
4) ضمنا هر از چند گاهی هم سیاسی مینویسم...

تبصره :
>رشته اصلی ورزشی در حال فعالیت:
کمربند مشکی جنگ اراده ها !!
جودو و کیوکشین کاراته

>دیگر رشته های ورزشی تجربه شده توسط رزمجو (البته محض ریا!!):
کمربند قهوه ای ناتوی فرهنگی !؟!
کیک بوکس
کشتی
ژیمناستیک
فوتبال
پارکور فایتینگ
و ...

در ضمن بازدیدکنندگان گرامی رزمجو میتوانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات خود را به شماره
09212789636
پیامک کنند... !

{البته سعی میکنیم پیامک شما رو بدون جواب نگذاریم- شاید هم با شما تماس گرفتیم!!!!}

تتمه:
تعجیل در فرج صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف و سلامتی حضرت ماه صلوات

موضوعات  


لینک دونی  


صفحات جانبی  


بخش ویژه  

بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید این ماه:
بازدید ماه قبل:
بازدید کل:
کل مطالب:
[Translate to English]
RSS            ATOM

  نویسندگان


  لینک دوستان


:: لیست کامل پیوند ها

  نظر سنجی

کدام موضوع رو بیشتر می پسندید؟







  ارشیو مطالب


      تغذیه ورزشی

سلام/

از این به بعد قسمت مقالات تغذیه ورزشی به رزمجو اضافه شد تا تمام نکاتی را که یک ورزشکار باید در مورد تغذیه ورزشی  بداند با مراجعه به رزمجو بیابد !

برای شروع :

مقاله ای با عنوان تغذیه مناسب پیش از ورزش رو آماده کردیم که میتونید با مراجعه به ادامه مطلب اون رو بخونید و نظرات خود رو در مورد اون بفرمایید ( البته با دلیل و مدرک علمی )

خیلی از ورزشکاران از اینکه موقع تمرین انرژی لازم را ندارند و نمی توانند از حداکثر توانشان بهره ببرند، شکایت دارند. کلید حل این مشکل می تواند در تغذیه قبل از تمرین ورزشی نهفته شده باشد. مطلبی که در ذیل آمده می تواند تا حدود زیادی به افراد ورزشکار کمک کند تا بازدهی بهتری در حین تمرین داشته باشند !!

برای مطالعه ادامه مقاله به ادامه مطلب برید :

.

معمولا ورزشکاران‌ بر روی‌ غذای‌ قبل‌ از ورزش‌ تاکید زیادی‌ دارند و باور دارند که‌ این‌ امر، عنصر کلیدی‌ در اجرای‌ حرکات‌ ورزشی‌ است‌. باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ غذایی‌ که‌ در طول‌ دوره‌ تمرین‌ نیز مصرف‌ می‌شود، مهم است. غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید به‌ عنوان‌ یک‌ موقعیت‌ خوب‌ برای‌ تنظیم‌ صحیح‌ میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ در نظر گرفته‌ شود و راحتی ورزشکار را در طی ورزش تضمین‌ کند.

عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پر پروتئین‌ و پر فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود

چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ مصرف‌ می‌شود، فقط‌ هنگامی‌ مفید است‌ که‌ هضم‌ و جذب‌ شود یعنی‌ شما باید زمان غذای‌ دریافتی خود را طوری تنظیم‌ کنید که‌ سوخت‌ مورد نیاز در طول‌ تمرین‌، در دسترس سلولهای‌ بدن‌ باشد.

زمان‌ لازم‌ برای‌ هضم‌ ، به‌ نوع‌ و میزان‌ غذایی‌ که‌ مصرف‌ شده‌ است‌ بستگی‌ دارد. عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پر پروتئین‌ و پر فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری‌ دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود. همچنین هضم‌ غذاهای‌ پرحجم‌ نیز زمان‌ بیشتری‌ می‌گیرد.

شما باید خودتان‌ تجربه‌ کنید که‌ چه‌ نوع‌ زمان بندی‌ تغذیه‌ای‌، نیازهای‌ فردی‌ شما را برآورده‌ می‌کند. عموماً ورزشکارانی‌ که‌ مشغول‌ ورزشهایی‌ با شدت‌ کم‌ هستند یا ورزشهایی‌ که‌ وزن‌ بدن‌ با وسیله‌ دیگری‌ تحمل‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ ورزشهای‌ دیگر مثل‌ دویدن که‌ شکم‌ در طول‌ ورزش‌ تکان‌ می‌خورد، می‌توانند میزان‌ بیشتری‌ غذا در معده‌ خودشان‌ تحمل‌ کنند. یک‌ راهنمایی‌ کلی‌ این‌ است‌ که‌ 3 تا 4 ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌ غذا بخورید یا این‌ که‌ یک تا 2 ساعت‌ قبل‌ از ورزش،‌ یک‌ غذای‌ سبک‌ میل‌ کنید.

چه‌ باید بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید منبع‌ خوبی‌ از کربوهیدرات‌ باشد همچنین‌ باید کم‌ چربی‌ و با فیبر متعادل‌ برای‌ کمک‌ به‌ هضم‌ وکاهش‌ خطر ناراحتی‌ معده‌ و روده‌ باشد.

در موقعیتهای‌ خاص‌ ورزشی‌ ممکن‌ است‌ مهم‌ باشد که‌ بر میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایع‌ مصرفی‌، زیاد تاکید کنیم‌. همچنین‌ این امر‌ نیز مفید است‌ که‌ هدفهای‌ تغذیه‌ای‌ دیگر را هم هنگام‌ انتخاب‌ خوراک‌ قبل‌ از تمرین‌، مد نظر داشته‌ باشیم‌ یعنی‌ غذاهایی‌ را انتخاب‌ کنیم‌ که‌ دارای‌ انواع‌ زیادی‌ مواد مغذی‌ شامل‌ پروتئین‌، ویتامین‌ و مواد معدنی‌ باشند.

غذای قبل از تمرین و مسابقه

در ورزشهای هوازی وعده غذای اصلی باید به طور عمده شامل قندها و چربیها باشد چون هنگامی که فعالیت ورزشی ماهیچه ها از حدود 20 تا 30 دقیقه بیشتر می شود، قندها و چربیها 2 منبع سوخت مورد استفاده محسوب می شوند.

به طور طبیعی غذا باید 3 ساعت قبل از رقابت مورد نظر، توسط بدن دریافت شود. غذا باید متشکل از کربوهیدرات پیچیده که در غذاهایی مانند نان، ماکارونی، سیب زمینی و... وجود دارد، باشد و به آن چربی و کمی پروتئین اضافه شود.

 در میان چربیها، اسیدهای چرب کوتاه زنجیر، سریع تر تجزیه می شوند و جذب و دفع آن 40 بار بیشتر از گلوگز است و کمتر از 3 دقیقه طول می کشد. به ویژه اگر زنجیره  کربنی آن کمتر از 12 اتم کربن باشد. بنابراین روغن های گیاهی (مثل روغن زیتون) یا کره برای این منظور توصیه می شود.

 استفاده از قندهای ساده به منظور افزایش کارآیی ورزشکار قبل از شروع فعالیت، کاملا غیر منطقی و حتی خطرناک است و منجر به هیپرگلیسمی و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و ضعف شما در حین ورزش می شود

اسید اولیئک یک اسید چرب نیرو بخش و مقوی برای ماهیچه است ، به ویژه در مواردی که ورزشهای استقامتی انجام می شود. بنابراین روغن زیتون در این مورد توصیه می شود که سرشار از اسید اولئیک است.

یک وعده ماکارونی که با سس گوجه فرنگی  و روغن زیتون یا کره مصرف شود، غذای ایده آلی بوده و به خوبی مشخص است که نسبت دریافت انرژی به نسبت 4، 2و1 از قندها، چربیها و پروتئینها را تأمین می کند.

فراموش نکنید که استفاده از قندهای ساده به منظور افزایش کارآیی ورزشکار قبل از شروع فعالیت، کاملا غیر منطقی و حتی خطرناک است و منجر به هیپرگلیسمی (افزایش قند خون) و در نتیجه افزایش ترشح انسولین و ضعف شما در حین ورزش می شود. پس نتیجه می گیریم که قبل از ورزش، خوردن شکلات و مواد خیلی شیرین مفید که نیست، ضرر هم دارد.

غذاهای‌ مناسب‌ برای‌ سه‌ تا چهار ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

* نان‌ فانتزی‌ با مربا یا عسل‌ + شیر

* سیب‌ زمینی‌ آب‌ پز + پنیر + شیر

* لوبیای‌ آب‌ پز با نان‌ تست‌

* غلات‌ فرآوری‌ شده ‌ صبحانه‌(سریال) + شیر

* نان‌ با پنیریا گوشت‌ + موز

* سالاد میوه‌ یا میوه‌ + ماست‌

* ماکارونی‌ یا برنج‌ با سس‌ با محتویات‌ کم‌ چرب‌ (مثل‌ گوجه‌ فرنگی‌، سبزیجات‌ و گوشت‌ کم‌ چربی‌)

خوراکهای‌ مختصر و مناسب‌ برای‌ یک‌ تا 2 ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

* غذای‌ مایع‌ مانند سوپ ، فرنی و ...

* مخلوط‌ شیر و شربت‌ و بستنی‌ یا شربت‌ میوه‌ صاف‌ شده‌

* غلات‌ فرآوری‌ شده‌ صبحانه‌ + شیر

* کمی خوراک‌ تهیه‌ شده‌ از حبوبات‌

* ماست‌ میوه‌ای‌

* میوه‌

خوراکهای‌ مناسب‌ برای‌ مدت‌ کمتر از یک‌ ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

* نوشیدنی‌های‌ ورزشی‌

* ژل‌ کربوهیدرات‌

* داروهای‌ تقویتی‌ ( زیر نظر پزشک متخصص تغذیه)

* آب‌ نبات‌ ژله‌ای‌

نکات مهم:

* به کاربران عزیز تاکید می کنیم که برای استفاده مطلوب از یک برنامه مناسب غذایی حتمأ با کارشناس تغذیه مشورت کنند..

یا علی مدد


برچسب ها: تغذیه ورزشی،تغذیه ورزشکاران،تغذیه،ورزشی،تغذیه در ورزش،نقش تغذیه در ورزش،تغذیه پیش از ورزش،ورزش و تغذیه،تغذیه قدرتی،تغذیه جودو،تغذیه نینجوتسو،تغذیه پارکور،تغذیه رزمجو،مقالات تغذیه ورزشی،افزایش وزن،وزن و تغذیه،رشته های ورزشی و تغذیه، 
موضوع: مقالات تغذیه ورزشی  | نویسنده: سلحشور | تاریخ: چهارشنبه 13 مرداد 1389 - 03:05 ب.ظ | نظرات () و

      اخرین مطالب ارسالی

:: => اطلاعیه !
:: دوبیتی های سال جهاد اقتصادی
:: عکس رزمی / فنون تکواندو
:: کاغذ دیواری به مناسبت سال جدید/جهاد اقتصادی+پوستر
:: حرف فقط یك كلام...
:: کلیپ کماندوهای حزب الله ! (تصحیح شد )
:: نماز ظهر عاشورا و نبرد زهیر مختارنامه
:: شهدا واسه آقا دعا کنید!
:: کلیپ فوق العاده : اشک عشق !
:: حرارت غریزی یا سوخت چراغ عمر
:: پوستر کوهنوردی آقا
:: مجموعه سخنان حضرت آقا در مورد ورزش و فواید آن
:: کلیپ تمرینات سخت کماندوهای ایران (2)
:: شعر پیامکی در وصف رهبر معظم انقلاب (سری پنجم)
:: کلیپ تمرینات راپل
:: کلیپ بسیار عالی پارکور فایتینگ (1) + با دو کیفیت بالا و پایین
:: کلیپ فوق العاده پارکور (قهرمان:دامین والترز) - 1
:: کلیپ آموزشی ضربات بالاتنه (به سمت پایین) نانچاکو
:: مرگ بر اسرائیل از نوع رزمجو + حمایت کنید !
:: کلیپ کماندوهای ایران (1)
:: هشدار !!!
:: کلیپ کاربردهای فنون نینجوتسو در نمایش و فیلم ها+جالب
:: کلیپ بررسی علمی رشته -با حضور ریکسون گریس
:: کلیپ آب کردن چربی و شش تکه کردن شکم
:: کلیپ نانچاکو زدن خودم !
:: شعر پیامکی در وصف امام خامنه ای (4)
:: 5 سوال طلایی پیرامون تغذیه ورزشی
:: کلیپ نینجا & حرکات آکروبات گروه TEAM RYOUKU - رشته تریک
:: رزمجو دات کام شد : WWW.RAZMJU.COM
:: تغذیه ورزشی